Stem en lichaamstaal

Zing je leven!

Stem en lichaamstaal als bouwstenen van Mescolanza

Niet WAT je zegt, maar vooral HOE je het zegt, zegt veel over jou. Het geeft altijd jouw gevoel en energie weer op dat moment. Want 93 % van de impressie die we van de ander krijgen komt voort uit non-verbaal gedrag, 38% uit stem en 55% uit lichaamstaal.

Slechts 7% van de inhoud (WAT je zegt) is dus belangrijk voor het overbrengen van jouw boodschap.

Hier inzicht in krijgen kan jou helpen bij bewustwording en genezing en vormt de basis voor mijn coaching en begeleiding. Ik zie wat er gebeurt in jouw non-verbale gedrag (stem en lichaamstaal) als ik je coach of begeleid.

Het gebeurt niet vaak dat mensen hebben geleerd om bewust met zijn non-verbaal gedrag om te gaan, maar dat is wel te leren. En dat is fijn want in ons zakelijke leven speelt non-verbale communicatie een grote rol bij gesprekken en onderhandelingen of bij presentaties en vergaderingen, en ook veel persoonlijke situaties worden beïnvloed door ons non-verbaal gedrag.

Bij kinderen en jong volwassenen speelt stem en lichaamstaal niet alleen thuis maar ook op school of tijdens de studie een belangrijke rol.

Kortom, leren bewust om te gaan met onze stem en onze lichaamstaal kan ons helpen in ons leven!

Aanvragen voor stem therapie sessies kunnen via mijn email worden gedaan.

Finding your true voice, is finding your natural being.

Over stem

Jouw stem zegt veel over jouw persoonlijkheid; de intonatie en de snelheid waarmee je spreekt, de toonhoogte, het timbre en het gebruik van adem tijdens het spreken bijvoorbeeld.

De stem kent veel elementen die men zich vaak niet bewust is. Als je deze vele facetten van jouw stem bewust leert gebruiken kan jouw stem je helpen en krijg je ook inzicht in jezelf.

De innerlijke stem

De stem is naast een instrument en communicatie middel van ons lichaam ook een spiegel van onze persoonlijkheid. Een stem zegt veel over wie iemand is of wil zijn en over hoe men met situaties in het leven omgaat. Vaak laat een stem ons onderdelen van onze persoonlijkheid zien waar we ons niet van bewust zijn, of niet bewust van willen zijn. Die kun je ook leren zien.

Wanneer de stem heel ‘dichtbij onszelf’ is wordt het een krachtig hulpmiddel in diverse levenssituaties.

Leren luisteren naar de eigen innerlijke stem is zowel voor kinderen als voor volwassenen een hulpvaardige stap in bewustwording, groei en genezing.

Over lichaamstaal

Lichaamstaal geeft altijd, of je wilt of niet, jouw gevoel en energie weer die jij op dat moment hebt. 55% van de impressie die we van de ander krijgen komt voort uit lichaamstaal. Dat is dus een belangrijk aspect voor het overbrengen van jouw boodschap.

Het komt niet vaak voor dat mensen geleerd hebben om bewust met lichaamstaal om te gaan, maar dat is te leren. Inzicht in lichaamstaal heeft een positief effect op jouw communicatie en kan je enorme kracht geven om dingen anders te doen, om uit cirkels te stappen waar je niet langer in wilt zitten.
Het kan heel duidelijk laten zien waar (ook onbewuste) knelpunten, gevoelens en emoties zitten. En het kan je kracht geven.

Lichaamstaal is ‘altijd bij je' en is dus ook een krachtig instrument in het dagelijks leven.

Resonanties en frequenties

Alles in onze wereld heeft een bepaalde resonantie, een beweging / verbinding van energie en natuurlijke frequentie. De aarde zelf maar ook de mensen en dieren, een gezin en familie, een team mensen of een organisatie.

Iedereen kan leren om deze resonantie waar te nemen en er bewust mee om leren gaan.

Zit je wel op dezelfde golflengte als jouw omgeving? Bevalt deze wel? Op welke frequentie willen we eigenlijk zitten met elkaar?

Hoe werkt het eigenlijk met energie en frequentie in communicatie met anderen? Hoe werkt het voor jou? Hoe werkt het voor jouw kind of partner of collega of vader of moeder of buren?

Hier inzicht in krijgen en bewust mee om gaan geeft kracht en energie.